ZIE BATIK SEMARANG PORT UNTUK PENCINTA BATIK YANG MEMENTINGKAN KUALITI DAN SUMBER ALAMI.

by - December 04, 2019

http://www.comelcomot.com/








Antara corak-corak batik alami yang ada dalam koleksi Zie batik semarang.

Ini adalah koleksi batik canting yang i berjaya sambar




Juga diterangkan bahawa warna pada material untuk pertama kali semamengnya akan kelihatan sama dan akan bertukar mengikut suhu dan pencampuran bahan asing seperti molekul udara dan bahan idigo serta bahan indigo tadi akhirnya menghasilkan warna yang klasik dan antik. Sejujurnya pada i, i amat suka kerana warna yang tidak terlalu terang dan tak terlalu dull. Tapi tetap tampak menarik serta mahal.

So baru lah i tahu selama ni kenapa lah batik punya harga macam nak cekik darah, bila tahu teknik pembuatan dan cara kendalian batik tersebut bukan lah mudah disangka. terus sendiri sedar diri. hii..ooopatutlah harga dia macam tu. hihi..




Apapun best moment ever lah sebab i berpeluang untuk mencanting batik i sendiri.Bukan senang yer. Nampak macam mudah hakikatnya... hurm..





Cantik batik Canting kak Mira..


Ni i punya.. hurmmm no komen...


Fine!! masing-masing taknak kalah show off memasing punya skill mencanting dan hasilnya. Bergambar bersama founder dan wife sebelum kami berangkat pulang.

Dan kami bukan balik dengan tangan kosong kerana..


Nah tapau jugak sebag dua.. huhu.. tak mampu elak, sebab batik dari Zie Batik Semarang ni cantik sangat dan kain dia sangat kualiti dan selesa.


Untuk akhir kisah aktiviti kami meh lah melayan Video dari IGTV i. Dalam video ni jugak diorang siap demo oke cara lilit kain batik ni. So kalau korang beli kain batk ni dah boleh trus lilit dan siap digayakan.


kemas dan cantik kan...








Kalau korang ke Jawa Tengah daerah Semarang, jangan lupa singgah ke Butik @ziebatik_semarang yang bertempat di Gunungpati Kampung Malon Rt 03 / Rw 06 Kelurahan Gunungpati Kecamatan Gunungpati Semarang Jawa Tengah 50229 Indonesia Atau layari page rasmi https://zie-batik-semarang.business.site/ atau Instagram mereka : @ziebatik_semarang Terdapat banyak koleksi menarik dan tentu saja ianya adalah terhad untuk setiap corak, keistimewaan @ziebatik_semarang ini adalah kerana penggunaan bahan tentu sekali pewarna adalah bahan alami, iaitu tumbuhan. Dimana proses pembuatan adalah sangat teliti dan menggunakan hasil seni halus tangan dari para pekerja yang bertauliah. Nampak ringkas dan mudah semestikan berbeza dari apa dibayangkan. I sempat mencanting sendiri batik i, end up u all bole tengok apa jadi. Haru sealam.. 🤣🤣🤣. Pengalaman menarik sebab canting batik direct ditangan. Kebiasaannya kalau kat Malaysia belah pantai timur kain untuk dicanting akan di ikat pada frame. Menarik bukan?. Apepun tak kisah lah janji i dah berjaya rembat 3 pasang hasil dari seharian di @ziebatik_semarang sebab ia cantik, simple dan minimalist. I is like so much!!! #Jatenggayeng #disporaparjateng #visitjawatengah #dieng #semarang @jelajahjawatengah #jelajahjawatengah #sikunirhill #sikunirmountain @visitjawatengah @indtravel #wonderfulindonesia #kbrikualalumpur @kbrikualalumpur #ziebatiksemarang @eizzadjeffrytwenty2 @izrylwilson @shafarudin_amin @masstefano @livelifelah @sindyfanbel
A post shared by COMEL AZHAR (@comelcomot_official) on

Akhirkata tunggu untuk next entry plak dimana i akan bawa you all jelajah ke daerah WISATA KANDRI... hah .... kat mana tu? so kena nantikan lah next posting i. 


You May Also Like

0 Comments

Bismilahirohmanirrohim

Powered by Blogger.