PAKAI TANGAN JER!!! Best Seafood Restaurant in Bangsar and Kuala Lumpur. Diama lagi kalau bukan di Ombak Kitchen.

by - August 11, 2022




Hi korang, lama betul baru sempat I nak update my story mory tentang pengalaman makan safood best tanpa perlu cover line. Seperti trade mark or slogan mereka “PAKAI TANGAN JER!”. Memang mudah pakai tangan dan tak perlu risau kalua orang kata gelojoh. Yela bagi I bagus sangat konsep mereka ni disebabkan mengetengahkan budaya orang Malaysia makan menggunakan tangga. Bukan saja makan direstoran daun pisang atau makanan kedai-kedai Melayu, malah di OMBAK KITCHEN korang mampu makan dengan tangan.



Kerap juga I makan kat Ombak Kitchen ni. Kerana harga, service dan paling penting, masakan nak nak lagi gravy mereka yang superb sedap. Iyer memang sedap. Anak I suka sangat. Bayangkan disebabkan Ombak Kitchen lah membuka mata anak I makan ketam dan udang. Kalau ikutkan anak I adalah seorang yang choosy dan juga sangat skeptical untuk setiap bahan masakan didalamnya. Walaupun dia pengemar nasi, Namun kandungan makanan lauk adalah semestinya ayam semata. Itulah kanak-kanak dan ayam berpisah tiada. Tapi disebabkan jemputan kalini oleh pihak Ombak kitchen bagi merasmikan dan merasai sendiri menu terbaru keluaran mereka. Disini bermulanya cabaran bila anak suka makan ketam sambal dan berkuah ni. Ok jom berbalik pada Ombak Kitchen yang mana Ombak Kitchen telah mendapat tempat dihati oleh semua kaki makan terutamanya penggemar makanan laut dan hasil daripada itu, Ombak Kitchen telah membuka 3 cawangan di Bukit Jelutong, Bangsar dan yang terbaru di IOI City Mall, Putrajaya. Ombak Kitchen Putrajaya terletak di luar di The Symphony Walk dan korang boleh memilih untuk menikmati makanan laut mengikut kegemaran korang di tepi air pancut dengan pemandangan yang indah.



Di samping taburan makanan laut, Ombak Kitchen telah menaiktaraf rasa dan konsep menu mereka kepada Konsep Ala carte di mana pelanggan boleh memilih makanan laut kegemaran mereka dengan gaya masakan pilihan mereka, dan ia dihidangkan dalam periuk dan mangkuk berwarna-warni. Pelanggan boleh memilih tanpa perlu bergantung semata-mata pada menu kombo premium biasa.



Ombak Kitchen juga mempunyai hidangan untuk makan tengahari iaitu Lunch Pot. Ia boleh didapati semasa waktu makan tengah hari (12pm-3pm), bahagian yang sesuai untuk 2 orang. Dicipta khas untuk mereka yang mengidamkan makanan laut dan craving seafood di waktu lunch time. Bukan senang nak cari seafood waktu lunch time dan ia tak akan seunit Ombak Kithen.












Serious korang. Korang akan suka dengan menu set tengahri mereka. Nescaya akan full house lah Ombak Kitchen lepas I shared ni.

Jom cerita banyak tak guna meh I jamu mata korang dengan makanan set yang terhidang semasa oerasi food tasting. Hehe














Lokasi Ombak Kitchen yang korang boleh lawati


Bangsar
12, Lrg Ara Kiri 2, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Bukit Jelutong
5.G.01, D'Vida Business Centre, Jalan Bazar U8/101, Bukit Jelutong, 40150 Shah Alam, Selangor


Putrajaya
GE-15, Ground Floor IOI City Mall, Lebuh IRC, Ioi Resort, 62502 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya


Jom follow Page Rasmi mereka untuk tahu latest update berkenaan promosi terkini.

Facebook:Ombak kitchen Page
Instagram: Ombak Kitchen

For more detail log on their official page ok.

















You May Also Like

0 Comments

Bismilahirohmanirrohim

Powered by Blogger.