Makan sedap dan murah di Simplo Fried Chicken

by - July 13, 2020

Last weekend i hangout with my friends la. So kebetulan plan nak makan lepak kat kedai berdekatan je. Tergerak hati nak lepak M3 Mall, kebetulan ada plan nak beli gift untuk new born adik. So masing-masing kelaparan sebab breakfast awal pagi then tengahari kami tak makan apa-apa. So Sepanjang berlegar dalam Mall ternampak satu outlet nama pun sangat unik SIMPLO. Eh kedai kedai Korean ke ni. yela sekarang kan makanan Korean sangat tengan trending. mana taknya Sebut tentang ayam mesti melibatkan Korea. hihi.







So we decided untuk makan di Restoran SIMPLO untuk pertama kalinya. Simple je kedai dan ID didalamnya tiada yang special untuk diketengahkan, kerana mungkin konsep yang cuba dibawa masuk adalah easy going gitu.

Beralih pada menu dan masing masing mula memilih untuk mencuba juadah yang ada di SIMPLO. Yang bestnya harga hidangan sangat-sangatlah berpatutan. Apa lagi tak pikir panjang, memandangkan sambil menunggu group partner lagi satu datang so I terus order menu berat.

Diantaranya

Foods

Salted Egg Chicken Rice,
Kum Heong Chicken Rice,
Sweet & Sour Chicken Rice.
Also for 4 Chicken Cheese Franks On-A-Stick.
Ice Cream (vanilla & Chocolate flavor)
SIMPLO Fried Chicken
Mushroom Soup & Garlic Bread

Beverage:

Ice Chocolate
Hot tea
and Warm water
French Fries


Bukan nak cakap lah yang bagusnya itu adalah size gelas untuk minuman sejuk. Besar kot, puas hati ok. bagusnya founder ni.





Ok ini adalah Favorite i ever k. Salted Egg Chicken Rice. Korang kena cuba sebab OMG the salted egg punya taste sangat rich yer. RM8.90 siap FREE Teh O / Kopi O (terus terliur balik bila teringat)


Ok ni Kum Heong Chicken Rice, ada rasa rempah dan pedas. macam mana nak cakap yang ni pun amatlah sedap aduh yaiii teringat kerangupan ayam berempah pedas manis. Sedapnya oiii . harga RM8.90 FREE Teh O/ Kopi O juga.




Sweet & Sour Chicken Rice RM8.90 FREE Teh O/Kopi O juga guys, dan ia amatlah sedap. pandai tukang masak SIMPLO ni masak ok.



Ok yang ni mesti kasi VIRAL. Ayam goreng dia guys, sumpah sangat sedap bukan saja nak compare dengar jenama lain. Tak elok lah kan, tapi I ni bukan lah pengemas ayam goreng sangat. tapi ayam goreng dia sangat FRESH dan cara mereka goreng ayam kita boleh rasa yang minyak yang diguna adalah minyak yang kualiti dan taste of ayam pun tak pahit seperti kebanyakkan ayam goreng. Paham tak apa yang i nak sampaikan. I suka sebab kulit ayam dan isi ayam sangat lah tasty dan sangat rangup dan digoreng rapi ya. Korang kena singgah dan cuba. Mesti akan datang balik ke kedai SIMPLO ni.



nampak tak Milo ice gelas giant ok. Bukan mintak gelas besar. tapi memang serving portion adalah sebesar itu. Hah nak apa lagi.




OMG OMG yang ni korang kena cuba, the mushroom soup sangat fresh, rich, lemak berkrim rasa cukup tak masin dan tak tawar. Semua ON POINT ya. Roti dia lembut dan rangup. Alahai bukan nak racun korang kena try lah. Memang tak menyesal. nak tahu harga tak? hanyalah RM5.90 untuk rasa yang BOOMBASTIK!!! ini kena VIRAL k.


Ok semua dah sampai dan tak sabar nak menjamu selera. Portion pun besar memang puas hati makn ramai2 dan semua dapat merasa.







Saja nak korang tengok bertapa besarnya gelas Milo ice tu ..hihi


Ok time to makan everyone.. let's Bismilahirohmanirrohim....








Ok last sekali adalah pencuci mulut. Smooth ice cream yang sesungguhnya sangat sedap lembut, lemak berkrim macam ice cream gelatin yang super lembut. Ada 2 perisa yang mana korang boleh pilih samada nak Vanilla or Chocolate.



Apapun korang kena datang tau, sebab apa yang korang akan nikmati adalah pengalaman merasa makanan yang harga budget dengan rasa taraf kedai cozy. Eh jujur ni. Takkan nak up sesaja. memang betul. 

Nanti kalau yang berhampiran Melati dan sekitarnya korang boleh lah plan datang singgah SIMPLO untuk nikmati hidangan yang disediakan di SIMPLO. Ada Western ada juga Local foods. So many choices untuk korang ,keluarga dan anak-anak memilih juadah.

Located in: M3 Shopping Mall
Address: Lot L1-07, M3 Shopping Mall, Jalan Madrasah,
Taman Melati, 53100 Kuala Lumpur
Hours: Open 10AM, Closes 10PM
Last Order: 9PM


You May Also Like

0 Comments

Bismilahirohmanirrohim

Powered by Blogger.