PRP Hair laser untuk merawat rambut gugur dan mengalakkan pertumbuhan rambut baru dengan Dr Chong Clinic

by - September 22, 2020






Hi korang kalini i nak share dengan korang bagaimana pengalaman i melakukan PRP untuk rambut buat pertama kali di Dr Chong Clinic Kepong. Ia adalah pengalaman baru memandangkan i mendapat peluang untuk mengenal pasti keadaan stuktur rambut. Yela bila usia makin meningkat kita semua akan mengalami masalah seperti keguguran rambut atau rambut rosak dari kesan penggunaan bahan chemical yang kerap pada kulit kepala. Mungkin disebabkan kerap mewarnakan seperti i, atau kerap memakai hijab ketika rambut dalam keadaan basah. Kerana ia telah menyebabkan kulit kepala menjadi tidak sihat dan mengakibatkan masalah anak rambut untuk tumbuh.

Sebelum i teruskan karangan pengalaman PRP rambut i pada korang. Meh i kongsikan sedikit info tentang PRP pada yang tidak tahu.

Apa itu terapi PRP?

Terapi PRP (platelet-rich plasma) untuk keguguran rambut adalah rawatan perubatan tiga langkah di mana darah seseorang diambil, diproses, dan kemudian disuntik ke kulit kepala.

Suntikan PRP mencetuskan pertumbuhan rambut semula jadi dan mengekalkannya dengan meningkatkan bekalan darah ke folikel rambut dan meningkatkan ketebalan batang rambut. Kadang kala pendekatan ini digabungkan dengan prosedur atau ubat keguguran rambut yang lain. Terapi PRP telah digunakan sejak tahun 1980-an. Ia digunakan untuk masalah seperti menyembuhkan tendon, ligamen, dan otot yang cedera.

 Proses terapi PRP

Terapi PRP adalah proses tiga langkah. Sebilangan besar terapi PRP memerlukan tiga rawatan selang 4-6 minggu.

 Rawatan penyelenggaraan diperlukan setiap 4-6 bulan.




 Langkah 1

 Darah anda diambil - biasanya dari lengan anda - dan dimasukkan ke dalam empar (mesin yang berputar dengan cepat untuk memisahkan cecair dengan ketumpatan yang berbeza).

 Langkah 2

Setelah kira-kira 10 minit di empar, darah anda akan terpisah menjadi tiga lapisan:

  •  platelet-poor plasma
  • platelet-rich plasma
  • red blood cells

 Langkah 3

Plasma yang kaya dengan platelet ditarik ke dalam jarum suntik dan kemudian disuntik ke kawasan kulit kepala yang memerlukan pertumbuhan rambut yang meningkat.

Jom layan gambar serta proses PRP Hair yang i lakukan.






Pengalaman baru bagi i juga sebab kebiasaanya orang akan buat laser kulit wajah tapi tidak pada rambut. Ini adalah pengalaman terbaik i setakat ini.

Mula-mula tu takut lah juga, tapi staff Dr Chong Clinic sangat memahami dan cuba tenangkan i. Haha sapa tak takut, nak tembak laser kat kepala pulak tu.Takut yer. Tapi Dr Denice dan staff dia Ain amat lah bagus diorang pandai reverse psycho kita yer. dan treatment berlansung dengan jayanya. Ok mesi ramai nak tahu apa rasa bila kulit kepala di laser. Mula-mula tu akut sebab nama pun laser mestilah cuak, nak pulak pertama kali. Tapi korang tak perlu risau sebab machine yang Dr Chong Clinc gunakan adalah bukan calang-calang machine dan di kendali oleh Dr yang bertauliah ok.




Sekarang sempena ulang tahun ke-4 Dr Chong Clinic, korang boleh menang pelbagai hadiah menarik up to RM100,000.00 serta termasuk sebuah kereta Proton Saga bila korang buat rawatan di sini.kalau korang nak tahu juga, banyak lagi tawaran promosi hebat untuk korang dan result pasti puah hati.


Jadi, apa lagi yang korang tunggu? Jom hubungi Dr Chong Clinic melalui Facebook massenger atau direct massage di Instagram diorang, tak pun korang bolehterus je klik link WhatsApps https://wa.link/boekof dan dapatkan rawatan wajah untuk kulit korang di Dr Chong Clinic hari ini juga.

Nak tahu lebih lanjut mengenai Dr Chong Clinic, korang klik saja link di bawah.

 

Website: Dr Chong Clinic

Facebook: Dr Chong Clinic

Instagram: @drchongclinic

You May Also Like

0 Comments

Bismilahirohmanirrohim

Powered by Blogger.